Odstąpienie od umowy
- Umowa Sprzedaży zawarta przez Konsumenta ze Sprzedawcą jest umową zawartą na odległość i mają do niej zastosowanie regulacje Ustawy o prawach konsumenta, dotyczące umów zawieranych na odległość, w tym prawa odstąpienia od umowy, za wyjątkiem przypadków określonych w pkt. 8.10 Regulaminu. Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów opisanych w pkt. 8.7 Regulaminu w terminie 14 dni zgodnie z przepisami art. 27-38 Ustawy o prawach konsumenta.
- Uprawnienie, o którym mowa powyżej, dotyczy również Przedsiębiorcy na prawach konsumenta (tj. osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej).
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia
- dla Umowy Sprzedaży – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecia inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy Sprzedaży, która:
- obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części,
- polega na regularnym dostarczaniu Towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- dla Umowy Sprzedaży – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecia inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy Sprzedaży, która:
- Odstąpienie od Umowy Sprzedaży odbywa się poprzez złożenie jednoznacznego oświadczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może być złożone na przykład w formie wiadomości e-mail na adres e-mail Sprzedawcy: sekretariat@dr-green.pl, jak również wysłane za pomocą tradycyjnej poczty na adres Sprzedawcy: ul. Fabryczna 16, 32-500 Chrzanów. W celu usprawnienia obsługi i zapewnienia jej najwyższej jakości, Klient proszony jest o dołączenie dowodu zakupu do zwracanych Towarów.
- Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Klient może skorzystać ze wzoru formularza o odstąpieniu od umowy, dostępnego pod tym linkiem oraz dołączanego do Zamówienia lub formularza stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to dla niego obowiązkowe.
- W przypadku przesłania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży w formie wiadomości e-mail, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na podany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Umowa Sprzedaży uważana jest za niezawartą. W takim przypadku Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta w oświadczeniu o odstąpieniu wskaże wyraźnie inny sposób zwrotu pieniędzy, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, w szczególności do umów, w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu (odesłania) Towaru do Sprzedawcy w sytuacji odstąpienia od umowy zawartej na odległość.